نماد مهر

ღ♥ღ از آسمان مهربان تر خدای آسمان است که آنرا گنبد هستی قرار داده است ღ♥ღ

نماد مهر

ღ♥ღ از آسمان مهربان تر خدای آسمان است که آنرا گنبد هستی قرار داده است ღ♥ღ

لبخند حلال
آخرین نظرات
  • ۲۹ شهریور ۹۷، ۲۰:۱۱ - 00:00 :.
    تسلیت


بنابر تحقیق و جست‌وجو؛ روایتی از پیشوایان معصوم در دست نیست که صریحاً به خوابیدن انسان زنده در قبر سفارش و توصیه کند. امّا با این وجود:

اوّلاً: روایتی نیز پیدا نشده  که مؤمنان را از چنین کاری بازدارد.

ثانیاً: با توجه به روایات فراوانی که به مؤمنان توصیه می‌کنند تا به یاد قبر و مشکلات آن باشند، می‌توان با کارهایی مانند مشاهده قبور و یا حتی خوابیدن در آنها، دوران بعد از مرگ را تجسم کرد؛ چنان‌که در حدیثی چنین نقل شده است که؛ امام صادق(علیه السلام) به ابوبصیر فرمود: «آیا پیش نیامده که ناراحت و اندوهگین و رنجور شوی؟!». ابوبصیر با سوگند، پاسخ مثبت می‌دهد، و سپس حضرت به وى توصیه میفرماید: هرگاه این‏گونه شدى، به یاد مرگ و تنهایی ‏ات در قبر باش؛ هنگامی که چشمان ‌پوسیده‌ات بر گونه هایت می‌افتد! هنگامی که بندبند بدنت از هم جدا می‌شود! هنگامی که کرم‏ها گوشت تنت را می‌خورند و هنگام جداشدنت را از دنیا! چنین رویکردی تو را وادار می‌کند که کار نیک انجام بدهی و جلوگیری می‌کند از این‌که حریص بر دنیا باشی!

طبیعی است که با رفتن به قبرستان و حتی خوابیدن در گور – اگر توانایی روانی آن موجود باشد – بهتر می‌توان به چنین توصیه‌هایی عمل کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی